Najväčší výrobca hodiniek na svete, do ktorého portfólia patria značky
ako Omega, Tissot a Longines, uviedol, že predaj jeho výrobkov v Číne od
začiatku roka už prekonal hodnotu predaja za celý január roka 2022. Ten
bol pritom pre spoločnosť veľmi úspešný.
Firma zároveň dodala, že za celý rok 2023 očakáva rekordné tržby, pričom
hlavnou mierou by sa na tom mal podieľať práve trh kontinentálnej Číny,
ako aj zvýšený dopyt po jej hodinkách v Hongkongu a Macau. Tieto trhy v
minulom roku ovplyvňovali prísne protipandemické opatrenia, ktoré však
Peking ku koncu roka zrušil. Tým zrušil aj cestovné obmedzenia pre
Číňanov.
Optimistické vyhliadky tak posilnili akcie spoločnosti Swatch na
najvyššiu úroveň od júla 2021. Je to zároveň ďalší pozitívny signál pre
trh s luxusom na začiatku čínskeho nového roka v znamení králika.
Firma Swatch zároveň oznámila výsledky za minulý rok, za ktorý
zaznamenala rast tržieb aj zisku. Tržby sa zvýšili o 2,5 % na 7,5
miliardy švajčiarskych frankov (7,49 miliardy eur). Po očistení o
kurzové vplyvy vzrástli o 4,6 %. Čistý zisk dosiahol 823 miliónov
frankov, čo oproti roku 2021 predstavuje rast o 6,3 %.
(1 EUR = 1,0013 CHF)